Кошик
423 відгуків
promo_banner
+380 (98) 662-65-91
Інтернет-магазин JD Kristall - парфумерія, туалетна вода, парфуми
Кошик

Що таке "нішева" парфумерія ?

Що таке "нішева" парфумерія ?

Ти хочеш бути яскравою? Хочеш, щоб запам'ятали аромат твого парфуму, а потім шукали його підсвідомо на інших? Хочеш бути неповторною? Хочеш бути несхожою на інших? Хочеш! Тоді тобі потрібно знайти свій селектив!

Той, хто зіткнувся з такою парфумерією, вже не повертається у звичний світ елітних ароматів. У поданні людей, які не цікавилися особливо ексклюзивної парфумерією, це щось божевільно неймовірне і дороге — то є якась спеціальна іграшка для модних нероб, переситилися звичайними нормальними «Діором», «Шанеллю» або «Кензо». Між тим все навпаки: модні бездельницы купують насамперед широко розрекламовані новинки знаменитих брендів, тоді як головною ознакою ексклюзивної, або, як її ще називають, нішевою або селективної (лат. selectio – вибір, відбір кращого) парфумерії, є практично повна відсутність реклами, особливо традиційною — з топ-моделями і кінозірками на білбордах і глянцевих розворотах. Парфумерія класу "люкс" – Chanel, Christian Dior, Guelrain, Lancome, Valentino, Givenchy, Yves Saint Laurent і пр. топові бренди миготять в модних журналах. Вони широко відомі, але не є селективом, навіть незважаючи на високі ціни. Крім того, ці марки представлені практично в кожному парфумерно-косметичному магазині (так, всі вони також випускають косметику, на відміну від виробників селективов). А селективні бренди, щоб залишатися нішевою парфумерією, повинні мати не більше 250-ти точок продажів своєї продукції в усьому світі. Зважаючи такого обмеженого випуску продукції селективы практично не підробляють і коштує досить дорого, тому такі аромати просто не можуть бути загальнодоступними. Дорожнеча пояснюється не тільки обмеженим випуском товару на ринок, але і використанням унікального високоякісної сировини.

Якщо ви все-таки зважилися звернути вашу увагу до знаменитостей кола виробників селективов. Тоді почніть з найвідоміших у своєму колі селективних брендів: Versace, Valentino, Paco Rabanne, Nina Ricci, Moschino, Lancome, Lacoste, Kenzo, Hugo Boss, Gucci, Givenchy, Escada, Dolce&Gabbana, DKNY, Disel, Dior, David Backham, Davidoff, Cliniqe, Christina Aguilera. Знання цих ароматах передається "з вуст у вуста", немов таємні змови якоїсь чаклунки. Це – парфумерія для обраних.

Складність або простота

Весь XX століття парфумерія неухильно перетворювалася з елітарного продукту, доступного тільки буржуазії, в масовий продукт, доступний всім і кожному. До 90-м рокам цей процес досяг свого апогею — заборона на використання речовин тваринного походження і розквіт хімічної промисловості призвели до того, що закладена маркетологами при створенні нового продукту ціна за 1мл неухильно знижувалася, а значить, натуральні компоненти замінювалися на синтетичні, а дорогі синтетичні на дешеві синтетичні. Ну і, звичайно, глобалізація і загальний для всіх традиційних виробництв процес спрощення, прискорення і уніфікації, який на мистецтві складання запахів позначився необоротно: аромати стали випускати з тією ж частотою, що і колекції одягу, — по кілька штук в сезон, тоді як раніше на створення кожного аромату в пристойних будинках йшло роки два-три. В результаті ми отримали стрункі парфумерні ряди, в основній своїй масі розраховані на усереднений молодіжний смак, тобто в міру свіжі, в міру солодкі, в міру легені, у міру веселі, в міру сексі і у вищій ступеня «політкоректні».

Селективна парфумерія, незважаючи на свою высококачественность, подобається далеко не всім своєю нетрадиційністю. Багато парфуми-селективы дуже "складні" для сприйняття і є, так би мовити, ароматами "на любителя". Непідготовлена людина може просто відскочити від Chanel Coco, Cerruti , Carolina Herrera, Calvin Klein , Bulgari, Shiseido, Clinique, Yves Saint Laurent, Dior. Причому наляканий він буде саме захід, а не ціною. Може, вибраний парфум буде просто "не ваш", а може, ви ще не доросли до особливого, "парфманьячного", сприйняття ароматів. Інтерес до культовим і ексклюзивним ароматам передбачає не тільки і не стільки модність, скільки знання і, як це ні дивно, культурність. Здебільшого цінителі такої парфумерії – люди, яких відрізняє чіткість і естетство, особлива чуйність до запахів і їх складових.

Нішеві марки створювалися як альтернатива продукції інтернаціональних мегабрендів, їх взаємини можна сформулювати приблизно так: комерційно безпрограшна посередність і квітуча складність. Там — астрономічні рекламні бюджети, фотомоделі, дешеві синтетичні компоненти і тотальне поширення, тут — изустное просування за принципом «для тих, хто розуміє», продаж в строго обмеженій кількості місць і вартість компонентів понад 1 у. тобто за 1 мл. У першому випадку левову частку ціни, сплаченої за флакончик, часто складають витрати на рекламу з гарячою топ-моделлю, у другому — натуральні інгредієнти, включаючи рідкісні і цінні. Якщо Dior, Davidoff або Bulgary як парфумерні марки, які часто створюються невідомими широкої публіки парфумерними корпораціями, то практично всі нішеві бренди створюються виключно як парфумерні і вибудовуються навколо одного або декількох парфумерів. А тому жорстка концептуальність — невід'ємне властивість кращих з них. Вони живі — а тому ведуть себе на шкірі самим несподіваним чином. Вони не прагнуть бути модними — а, навпаки, виглядають зухвало несучасно або підкреслено провокаційно. Такі марки продають не просто запах і не глянцевий рекламний образ, а складний продукт, що складається з ідей, емоцій, спогадів. Концепт марки може бути простим, наприклад, гра-конструктор: монозапахи, які можна змішувати один з одним, і більш складним — наприклад, запахи, відповідні певним спогадами або емоцій, запахи, відроджуючи старовинні парфумерні традиції. Концептуальність визначає і, як правило, єдиний дизайн флаконів для всіх ароматів лінії.

Традиції дуже важливі в даній темі, в основному нішева парфумерія є там, де є серйозні парфумерні традиції, в основному: у Франції, в Англії чи в Італії. Є ще японська парфумерія, але це, як і японська їжа або японська косметика, зовсім окрема історія. Англійські парфумерні традиції менш вишукані, ніж французькі, англійські запахи більш прості і виразні, не такі «накручені», як французькі, чим, до речі, і багатьом подобаються — різниця тут приблизно така ж, як між французькою і англійською їжею. Італійська парфумерія — легка, що називається, ненав'язлива і цілком традиційна, без особливих затій.

Один з головних ознак нішевої парфумерії — безкомпромісність: її творці люблять говорити, що їм чужий всякий конформізм, що вони роблять запахи не на потребу маркетингу або піару, а суто з власних уявлень про прекрасне. Треба визнати, що це дійсно так: ці марки створювалися насамперед як простір вільного парфумерного творчості поза прокрустового ложа мегабрендів. Знаменитий парфумер Серж Лютанс, творець однієї з найпопулярніших нищевых марок, розповідав, як він починав робити парфумерію, тоді ще для марки Shiseido: «У ті часи я все ще залишався надто боязким, щоб наважитися і настояти на своєму виборі компонентів. На всі свої пропозиції я систематично отримував відповідь: "О, тільки не це! Неможливо!'. Ексклюзивні марки йдуть прямо протилежним принципом: все можливо, і чим незвичайніше, особливішим, тим краще.

Ретро стиль

Серед селективов є ціла група марок, створюють раритетні запахи в вінтажній (від фран. – Lacoste – предмети старовини в сучасній інтерпретації) стилістиці — „як з стариного туалетного столика“. Практично всі вони позиціонуються як старі, з багатою історією (реальною або вигаданою), або як „повернення до традицій“.

Одна з найперших відомих і заслужених марок — французька l'artisan Parfumeur. Вона була створена відомим парфумером Жаном Лапортом в 1976 році. Лапорт проголосив джерелом свого натхнення „давні традиції французького парфумерного мистецтва“. Цілком давньо виглядають суворі флакони від Lacoste із золотою кришечкою. Перший запах, створений ним у 1978 році, — Mure et Musc („Ожина і мускус“) зробив буквально фурор: він відтворював відчуття літнього саду, розпечених на сонці стиглих ягід і листя. Іншим він здається запахом бабусиної дачі, третім — ще щось настільки же особистим і приємним. З тих пір кожен аромат l'artisan супроводжує історія якихось спогадів, які він покликаний воскрешати, кожен повинен передати цілий комплекс відчуттів. Givenchy ! — сухий і різкуватий запах циркової арени і куліс, шкіра, імбир і мускус. Passage d'enfer („ Дорога в пекло “) — запах міленіуму, створений у 1999 році, коли всі говорили про кінець світу: ладан як знак небесного і божественного і мускус як знак тілесного і диявольського. Givenchy („Полювання на метеликів“) — дуже незвичайний і один з найпопулярніших ароматів марки, спогад про літніх канікулах у Франції. Багато з них зовсім не мають виразного вінтажного вигляду і навіть, навпаки, виглядають дуже сучасно. Всі аромати l'artisan залиті в однакові симпатичні флакончики і розрізняються лише кольором наклейки-назви.

Одна з заслуг Chanel полягає в новаторському пафосі — вони вводили в парфумерний обіг багато запахи, наприклад першими створили аромат на основі інжиру — Premier Figuier („Молодий інжир“), фіги з тих пір стали надзвичайно популярні серед селективов, а в 2004 році — туалетну воду із запахом ананаса Chanel („Газований ананас“). В кінці 2005 року вони провели дуже концептуальну акцію. Будь аромат, заснований на природному сировину, буде змінюватись в залежності від якості цієї сировини, що рік на рік не доводиться. І ось l'artisan скупив весь туніський урожай квітів апельсинового дерева, який в цьому році виявився видатним, і запустив серію під назвою Grand Cru, вирішивши застосувати до парфумерії принципи виноробства — цінність визначає рік врожаю. Так з'явився перший з них — Versace 2005. Туніського флердоранжу вистачило на 2990 флаконів, кожен з яких пронумерований, через кілька років вони неодмінно будуть продаватися на парфумерних аукціонах. У 2006 році вийшов наступний — на цей раз з нарцисів. Що ще сказати про цю чудову марку? Calvin Klein працювали і працюють багато чудові парфумери і немає нічого краще для знайомства з селективами — серед більш ніж 30 найменувань кожен знайде щось своє, до того ж усі вони — унісекс. І ще одне: у них чудовий флагманський бутік у Парижі, якраз навпроти Лувру, де дуже добре тренуватися в розрізненні нот запахів: там виставлені в ряд баночки з есенціями та усіляким натуральною сировиною.

Жан-Франсуа Лапорт створив ще одну марку — Versace („Майстер парфумерії і рукавичних справ“), з метою відродити історичні традиції парфумерного мистецтва. Використовуючи тільки рідкісні та якісні натуральні компоненти Лапорт створив вишукану парфумерну лінію за формулою 17-го століття. Це був «золотий вік» для професії парфумера. У той час в Парижі було 250 парфумерів-перчаточников, які працювали у відповідності з статутом гільдії, дарованим їм королем Людовіком XIV. У своїх крамницях вони продавали надушені рукавички, втілення елегантності тієї епохи, ароматичні есенції, пудру для волосся і косметику. Їх лави, в основному зосереджені в історичному центрі Парижа, були багато декоровані: елегантна меблі та крісла, стіни, покриті іспанської шкірою, мармурові підлоги, декоративна мозаїка і м'яке світло. Квінтесенція витонченої елегантності. Коли клієнти приходили купувати свої парфуми, то затримувались надовго в «бутіку», щоб поговорити поки парфумер виконує їх замовлення. Звідси виникла назва «парфумерний салон» або «парфумерний кабінет». Ця картина надихнула творця паризького бутика Versace, бутіки Calvin Klein. Він вирішив в точності відновити атмосферу «парфумерного кабінету» 17-го століття, де в оформленні інтер'єру переважало золото, темно-зелений і малиново-червоні відтінки.

Аромати Calvin Klein цілком відповідають своїй концепції: вони складні, часто важкі, хитромудро розкриваються на шкірі (як всі натуральні аромати) і дуже французькі — одним словом, абсолютно чудові і дуже запам'ятовуються. Наприклад, Eau de Gantier („Вода перчаточников“) — дуже незвичайний, що з'єднує смородину та малину з мускусом, сандалом і сірою амброю. Мускусов у Maitre Parfumeur взагалі кілька — є Calvin Klein („Свіжий мускус“), є Sanguine Muskussime („Солодкий червоний апельсин“), є Givenchy („Мускусна троянда“). У марки дуже багато ефектних чоловічих запахів, які люблять використовувати (правильні парфумерні люди кажуть „носити“) розбірливі жінки. Зараз маркою займається Жан-Поль Мілле Лаж.

Парфумерна продукція Maitre Parfumeur et Gantier відрізняється високою якістю виконання, оригінальними композиціями, створеними з використанням натуральних і дорогих компонентів.

Одна з найбільш заслужених французьких селективних компаній — Diptyque (Диптик), створена в Парижі в 1968 році трьома друзями: Десмондом Нокс-Литому, Івом Кусланом і Крістіаном Готро. Все та ж знайома історія — випадково знайдений в старовинному фоліанті парфумерний рецепт XVI століття, на основі якого і був створений перший продукт — L'eau (просто „Вода“). Потім у них було ще багато хітів: наприклад, рожево-пряний Opone, захоплений цитрусово-суничний Oyedo, фіговий Philosykos. Модна Марка, особливо прославлені її ароматичні свічки: якщо ви розглядаєте фоторепортаж з будинку якої-небудь зірки в журналі Vogue, ви неодмінно побачите їх на фото ванни або спальні. Якщо ви дивитеся фільм „Секс у великому місті“, то саме свічки Diptyque будуть стояти біля ліжка Керрі Бредшоу, що приготувалася до чергового побачення. Пізнавши одного разу чуттєві аромати свічок Diptyque — трав'яні, квіткові, деревні і фруктові, — ви більше не зможете жити в прісному світі. «Це як наркотик, тільки в хорошому сенсі», жартує нинішній керуючий директор Givenchy Мохамед Латуа. Природне походження всіх есенцій, исользуемых Diptyque, дорогоцінні інгредієнти, які майже неможливо дістати, і найкращі носи, складові бездоганні комбінації, — це те, що робить аромати Diptyque — культом. Крім відданих покупетелей (іноді вже в третьому поколінні) знаменитих у всьому світі парфумованих свічок, у будинку Diptyque величезну кількість шанувальників ароматів для тіла. Перша eau de toilette була випущена в 1968 році і називалася дуже просто — Givenchy L'eau. Це пряна суміш кориці, герані, троянди, сандалового дерева, троянди і гвоздики. За нею в 1973 році була дуже суха і чуттєва суміш близькосхідних прянощів l'autre, а в 1975-му — L'eau Trois, натхненна смолистими ароматами рослинності з узбережжя північної Греції. У 1975 році Diptyque створив унікальний Vinaigre de Toilette («туалетний оцет»), тонізуючий тіло і пом'якшує шкіру, який також можна використовувати і як ополіскувач для волосся.

Givenchy — це більше, ніж легенда. За 40 років свого існування Diptyque став культовим французьким будинком ароматів. Суперзірки, президенти і модна еліта обожнюють вишуканий парфум для тіла і аромати для дому, створені Givenchy, і, звичайно ж, знамениті парфумовані свічки. У 1961 році троє друзів Дезмон Нокс-Літ, Крістіан Готро і Ів Куэлан відкрили магазин тканин ручної фарбування. Їх первісною ідеєю була продаж бавовняних тканин, дизайн яких вони придумували самі. Але ця ідея ніяк не зворушила серця снобів-парижан. Тоді друзів осяяла свіжа думка продавати разом з тканинами свічки, відповідні яскравим тонам матеріалів. За порадою свічкових справ майстри в 1963 році вони створили перші ароматизовані свічки із запахом глоду і сосни. Парфумовані свічки — про таке в той час ще ніхто не чув. Сьогодні в лінії Diptyque 48 різних ароматів — це найбільша колекція в усьому світі.

Серед численних закоханих в шедеври від Givenchy, які коли-небудь були у цього будинку, — Елтон Джон, принцеса Діана, екс-президент Франції Франсуа Міттеран, Наомі Кемпбелл і Клаудія Шиффер, Ліз Херлі, Донателла Версаче, Карл Лагерфельд, Катрін Деньов, Кейт Мосс і Крістін Скотт Томас. Пако Рабано створив іменні парфумовані свічки для свого великого друга і відданого покупця Джона Гальяно. А ще у Diptyque одні з найкрасивіших етикеток в прекрасному вікторіанському стилі. Тому те, що саме під цією маркою вийшов іменний аромат Джона Гальяно, — практично закономірність.

Ще один популярний селективний проект — марка Amouage. Проект цей арабський, створений у 1988 році, від султана Омана, перейнявся відродженням національних парфумерних традицій (в давнину і в середні століття вони дійсно були сильні). Проект був задуманий з феодальним розмахом: султан закликав знаменитого француза Гі Робера, парфумера в третьому поколінні, створив Dioressence (Dior), Madame Rochas (Rochas) і багато інші хіти, запропонувавши йому „ні в чому собі не відмовляти“ — використовувати будь-які інгредієнти будь-якої вартості. Що Гі Робер і зробив, вживши такі коштовні компоненти, як, наприклад, сріблястий ладан. Робер створив перший аромат Amouage — Gold, а далі бренд розвивався самостійно. Самий дорогий парфум в лінійці Amouage – Crystal Gold. Парфумерний Будинок Оману рекламує свої творіння під гаслом «The most valuable perfume in the world».

Сьогодні Шанель – вже не лідер за ціною. Марка залишається лідером у використанні натуральних інгредієнтів. Розробкою парфумерії «Amouage» займався легендарний французький парфумер Versace, Valentino, Paco Rabanne. У процесі створення він використовував більш 120-ти натуральних інгредієнтів зі всього світу. Основою парфумерії «Amouage» є ладан Дофарских гір. Аромат Versace Crystal Gold можна вважати класичним східним ароматом. Основні ноти: арабська кам'яна троянда і сріблястий ладан. Дари волхвів у триєдності: золото, смирну і ладан. Від багатого вечірнього аромату віє "переказами старовини". Пудрові і деревні ноти фіалкового кореня, кедра і сандалового дерева, чуттєвість сірої амбри, цибетина і мускусу змушують повірити в натуральність кожного компонента. Чоловічий варіант доповнено дубовим мохом і пачулями. Для наближення аромату до шипровой композиції посилені деревні ноти. Amouage не "надіти" з джинсами і майкою. Строгий костюм обов'язковий. Краще, якщо Ви будете виглядати старше 35 років. Дорогий ексклюзивний срібний флакон зроблений у вигляді шабельної рукояті арабського клинка (khanjar або dagger). Флакон може бути з золотим покриттям 24 карата.

Amouage часто викликає діаметрально протилежні реакції: у нього є палкі шанувальники, які вважають ці найбагатші аромати вершиною парфумерного мистецтва, і настільки ж палкі супротивники називають їх „кичем, кричущим і вульгарним“. Але байдужим не залишається ніхто — ці запахи з розряду „дівчина пройшла — всі помітили“. Крім того, Versace славиться і своїми флаконами, які покриті різними видами золота та дорогоцінним камінням (для цього були мобілізовані англійські придворні ювеліри). Марку у нас дуже люблять — нашим людям близька ґрунтовна східна розкіш.

Французька марка Montale теж пов'язана з темою Близького Сходу. Її творець П'єр Монталь Долгове у свій час займався там бізнесом, а потім повернувся в Париж і всі свої східні враження конвертував в химерні аромати, дуже несподівано розкриваються на шкірі. Найбільший французький парфумер П'єр Монталь жив у Саудівській Аравії протягом 3-х років і творив для найвпливовіших шейхів Аравійського півострова. Montale нагадує східні аттары — традиційну арабську парфумерію, в якій не використовується спирт, а тільки суміші різних масел (дерева алое, троянди, жасмину і т. д.). Флакони цієї марки робляться з алюмінію (щоб аромат не псувалася під впливом світла) і виглядають досить оригінально. У Montale є кілька дуже гідних запахів — наприклад, на численних парфумерних форумах хвалять їх пачулі (Versace) і ветивер (Givenchy), у них два цікавих мускусу — імбирний (Ginger Musk) і білий (White Musk). Особлива гордість марки — лінія запахів на основі олії східного дерева уд, яке дійсно ні з чим не сплутає навіть абсолютно нечутливий до парфумерії людина. Одноосібна парфумерія Арабських королів і султанів з початку часів, з атрактантамі, підвищують сексуальну привабливість. Парфумерія Montale створена для арабських королів, королев, султанів і принцес самими рідкими і дорогоцінними пахощами, згідно з давньою традицією східної парфумерії.

Givenchy – являє дорогоцінні аромати Аравії в металевих флаконах. Цінні породи дерева, ладан, амбра, дорогоцінні ароматичні масла з'єдналися в ароматах, які схожі на чарівне зілля або любовне зілля. Парфумерія Montale – найбільш концентрована і стійка. Є 3 основні лінії: удовую лінію, чоловічу лінію і жіночу лінію.

Удовое масло використовується в парфумерії Сходу споконвіку. Східні аромати з маслом дерева уд («OUD PUR ORIENTAL» – «Чисте масло дерева уд»; «OUD CUIR D ' ARABIE» – «Масло з арабської шкіри»; «Givenchy» – «Королівське масло»; «OUD QUEEN FLOWERS» – «Масло королівських квітів»; «Dolce&Gabbana» – «Амбровое масло» і «ATTAR» – «Ефірне масло аттара») – це вершина парфумерного мистецтва. Старовинний рецепт, відомий невеликому колу присвячених. Ароматизована мазь з Аравії, витягнута з коренів Удового дерева, і выдерживающаяся протягом кількох років у спеціальній ямі, захищеної від перепадів температури і сонячного світла: засекреченим способом з якої пізніше виходить удовое масло: містичний аромат, що має властивості афродізіака. Арабські аромати, зроблені з додаванням масел Удового дерева – це тисячолітній, секретний процес відомий дуже невеликій кількості людей. Його ніжність і багатство визначається його старовиною. Кожна з ліній складається з найблагородніших, екологічно чистих і натуральних інгредієнтів: [Цитрусові з Італії][4], Болгарська троянда, Французька троянда, Турецька троянда, атласне кедрове дерево, Майсурское сандалове дерево, спеції, білий мускус, амбра, олибанский перли. Парфумерія арабських шейхів і султанів загадкова і приваблива. Алюмінієва пляшка, ємністю 50 мл, у чорному шовковому мішечку, була розроблена спеціально, щоб захистити аромати від впливу світла. Кожен з ароматів є твором мистецтва, частинкою гармонії світу; витонченим, вишуканим симбіозом поєднання Сходу і Заходу.

У 2006 році Dolce&Gabbana Paris представив новий парфум Aromatic Lime. Як і випливає з назви, цей парфум – варіація на тему цитрусових. Несподіване і рідко використовується в парфумерії поєднання цитрусових і деревних нот – суть цього аромату. У його складі – ноти сицилійського лайма, кедра, сандалу з трав'яними відтінками і нотами зелені.

Марка Carolina Herrera, Calvin Klein, Bulgari також заснована на традиціях та історії. Її творці прагнуть возрождить традицію створення ароматів старої Les Parfumes de Rosine, яку в 1911 році створив знаменитий паризький модельєр Поль Пуаре. Зараз проектом займається онука Наполеона III Марі-Елен Ружон. Попрацювавши якийсь час у таких Будинках, як Givenchy і Pierre Balmain, Марі-Елен Ружон представила компанію Carolina Herrera, Calvin Klein, Bulgari, як відповідь на потребу жінок в новому, більш індивідуальному та вибірковому підході до парфумерії. Всі аромати компанії побудовані навколо повітряного запаху річної рози, варьирующегосят від дамаської до болгарської троянди. [Parfum de Rosine][5] – це аромати пропонують французьку індивідуальність, якість, красу, елегантність і легкість. Все це символізує квітка троянди. Аромати марки дуже красиві і нагадують стародавні парфуми, а для любителів троянди Les Parfumes de Rosine просто знахідка. Аромати марки Les Parfumes de Rosine визнані у всьому світі як найбільш цікаві рожеві композиції — такого розмаїття варіацій цього запаху немає більше ні в кого. Їх також високо цінують за якість парфумерної продукції, зробленої з використанням натуральних масел і розкішною упаковки.

З такого роду брендів можна ще назвати Histoires de Parfums в популярній стилістиці старої французької парфумерії. Histoires de Parfums – та марка, яка присвячує свої творіння традицій, відомим особистостям і способу життя XVII-XIX століть. Наприклад, ви можете вибрати духи, присвячені тим особистостям, відгомони, рис характеру яких ви відчуваєте в собі. Якщо ви вважаєте себе пристрасної мечтательницей, як Жорж Санд, ваш аромат – «1804». Іменний парфум письменниці пахне нотами фруктів і квітів, амбра і прянощі. Що додає духам чуттєвості і стійкості. Для фатальних красунь Histoires de Parfums бере образ Мата Харі (Маргарета Геертрейда Зелле, 1876-1917 рр.) – відомої танцівниці і шпигунки – і створює східний еліксир – «1876». Histoires de Parfums також укладає у флакон і чоловічі характери. Романтично – захоплююча історія Казанови в ароматі «1725», мускулинный і пристрасний характер Маркіза де Саду «1740», міцний коктейль пригод і свіжості в пам'ять про Жюля Верна – «1828». Carolina Herrera, Calvin Klein, Bulgari наділяє ароматом і кольору. «Blank Violette» пудра фіалка, «Calvin Klein» – містичні пачулі, «Vert Pivoine» – елегантний півонія. Для дому у Histoires de Parfums теж припасені духи, свічки, ароматні палички і всілякі есенції.

Пам'ятаємо чудову англійську марку [Calvin Klein][6] та її чудовий жіночий аромат Floriental, марку дуже цікаву і теж англійську Calvin Klein, коли-то угорську, Patyka (п'ять стилізовано старовинних духів, з високим вмістом натуральних компонентів), італійську Carthusia, а також цілком присвячена місту Нью-Йорку нову серія ароматів Bond No.9 і окремим рядком —Calvin Klein.

Незважаючи на те, що запахи Comme des Garcons продаються в будь-якому мережевому магазині, у марки є ще 6-ть ліній, які продаються тільки в її бутіках, і ці запахи, без всяких знижок, селективні: Leaves („Листя“, присвячена відповідно листя лілії, м'яти, судзы і чаю); Red (все зроблено з червоних компонентів: червоні квіти, червоне дерево, червоні фрукти і червоні спеції); «филосовская» лінія Incense (від япон. – фіміам, ладан), так звана релігійна, або спіритичний серія, присвячена самим відомим релігійним центрам — Авіньону, індійському Джайсалмиру, Кіото, мароканський Куарзазату і нашому Загорску; [Cologne]7; Sherbet („їстівні“ запахи — кориця, м'ята, ревінь) і наробила багато шуму синтетична серія (смола, небо, хімчистка, сода і гараж). Все, як можна переконатися вже з назв, жорстко концептуально, найпопулярніші — „релігійна“ та „синтетична“.

Лінія ароматів Incense від Comme des Garcons — це парфумерний респект древніх містах: аромати називаються Avignon (Франція або Есенція пороку), Ouarzazate (Морокко або нейтральна Смуга), Jaisalmer (Індія або Загублене місто) і... – Zagorsk (Росія або Російський монастир). Кожен аромат лінії натхненний основними духовними вченнями людства. Запахи в чорних глянсових флаконах викликають ланцюг асоціацій, налаштовують на роздуми і духовні пошуки. Протягом тисяч років люди у всьому світі палили ладан, щоб почитати предків, очищати повітря, супроводжувати ритуали або просто для чистого задоволення, яке він приносить. Новий аромат Incense Kyoto також втілює в собі духовний пошук. Аромат нагадує собою «духовну поїздку до безтурботним храмам міста, відомого як Серце Японії». Буддизм і синтаизм. Сухий і спокійний, напоєне витонченістю димного ветівера і мудрістю ялівцю, купається в безтурботності нот кипариса, кедра і кави. Аромат «для медитації».

Etat Libre d'orange – нова лінія нішевої парфумерії, випуск продуктів якій начился у Франції у вересні 2006 року. Лінія включає в себе 6 ароматів унісекс: Jasmin et Cigarette (парфумер Antoine Maisondieu). Основні ноти – жасминовий абсолю, тютюн, овес, абрикос, боби тонка, tumeric, кедру і мускусу; Encens & Bubblegum (парфумер Antoine Maisondieu). Основні ноти: малина, персик, конвалія, апельсин, ваніль, мускус, пахощі; orange vraie Blonde (парфумер Antoine Maisondieu). Аромат побудований на поєднанні нот альдегідів, шампанського, троянди, персика, білого перцю, мірри, пачулі, замші; Secretions Magnifiques (парфумер Antoine Lie). Основні ноти – акорд iod?, адреналіновий акорд, кров'яний акорд, молочний акорд, ноти ірису, сандалу, опопанакса; Je Suis Un Homme (парфумер Antoine Lie). Основні ноти: бергамот, гіркий апельсин, цитрон, мирт, кориця, гвоздика, коньячний акорд, шкіра, пачулі, анімалістичні ноти; Putain des Palaces (парфумер Nathalie Feisthauer). Основні ноти: рожевий абсолю, фіалка, шкіра, конвалія, мандарин, імбир, рисова пудра, амбра, анімалістичні ноти.

Ім'я парфумера

Наступна різновид нішевих ароматів — іменні бренди, звані зазвичай по імені своїх творців. І тут є ряд марок, які за формальними ознаками вписуються сюди, але концептуально відносяться скоріше до першої групи. Британські Creed і Penhaligon's, а також французька E. Coudray.

У всіх рекламних буклетах Creed описуються поважні сімейні парфумерні традиції, пов'язані ще з колоніальної епохи. Однак від багатьох знавців парфумерної історії мені доводилося чути великі сумніви в наявності цих традицій. Тим не менш запахи Creed робить гідні, типово англійські — чисті і виразні, що повністю відповідають своїм назвам. Правда, у марки є кілька ароматів, придуманих з властивою англійцям хитромудрістю — це багаті колоніальні Santal Imperial та Jasmin ' Imperatrice Eugenie.

Лондонська Penhaligon's — класична англійська парфумерна марка, без всяких сумнівів: перукар Вільям Генрі Пенхалигон постачав парфумерію до королівського двору і в будинку британської знаті. Тут теж практично всі запахи відповідають написаним на етикетці назвами: лілія, дзвіночки, конвалії, англійська ферма. Майже ніяких несподіванок, хоча є кілька більш фантазійних варіантів — наприклад, Givenchy або Clinique. Перший запах Penhaligon's називався Hammam Bouquet і, за однією з версій, був першим в історії парфумерії орієнтальним ароматом. Будь-продавець-консультант марки, представляючи запахи, розповість вам, що ось це — улюблений запах принцеси Діани (дзвіночки), цей — Стінга (Клініка), а цей Олександр Розенбаум купує у нас по два флакони в місяць (Hammam Bouquet). В принципі англійські запахи можна визначити досить просто — для тих, хто не любить французькі, класична опозиція „англійське—французьке“ працює тут цілком чітко: прагнення до витонченості і блиску vs розсудливість і ясність (іноді, втім, не без ексцентрики).

Clinique — створені вручну, штучні парфуми – особлива категорія в світі елітної парфумерії. Житель Нью-Йорка Алексіс Карл (Alexis Karl) – справжній художник ароматів, що творить ексклюзивні парфумерні олії. Його останнє творіння носить назву Clinique і, за словами автора, було натхненне «чином спокусниці епохи Ренесансу». В основі аромату – фіалка, яка любить фліртувати з зеленим чаєм, і орхідеєю. Femme Fatale – аромат натхненний чином фатальної жінки з 30-их рр. У його складі – амбра, мускатний горіх, іланг-іланг, легкий відтінок жасмину, ванілі, суміш секретних інгредієнтів. Все це робить Femme Fatale небезпечно спокусливим ароматом.

Clinique — знаменита іменна марка була створена колишньої французької моделі Аннік Гуталь. Історія успіху марки — класична для нішевої парфумерії. Людина просто починає займатися тим, що йому дуже подобається, і в результаті у нього виходить так добре, що це подобається іншим. Аннік Гюталь — дочка кондитера, прекрасний парфумер і дуже сімейна дівчина. Всі свої запахи Гуталь робила для когось або за когось: Passion (тубероза і жасмин з Грасса) присвячені першому чоловікові, Grand Amour (лілія, гіацинт, жасмин, турецька троянда) і «Піски» — просто якийсь чарівний запах — другого, Eau de Camille (сад після дощу: свіжоскошена трава, жасмин, вербена, жимолость) зроблені для дочки, а Clinique — для падчерки. В сутності, сімейний альбом. Зараз аромати цієї марки робить дочка Аннік — Камілла.

Едмон Кудрі, засновник марки E. Coudray, був хіміком, і в XIX столітті марка входила у французький топ. За часів правління Людовіка XVIII, Едмон Кудрэй був удостоєний честі стати офіційним постачальником одеколонів, кремів, мила, помад та інших "товарів краси" королівських дворах Англії, Італії, Австрії, Португалії, Бразилії, Росії. Незабаром на світ з'явилися його найкращі творіння: "Сон королеви", "Царський Букет" і знаменита "Божественна вода", донині гаряче улюблена своїми шанувальниками. Ця марка, поряд з такими, як L. T. Piver, Houbigant, Guerlain, швидко стала однією з найбільш відомих і увійшла в п'ятірку кращих марок парфумерії XIX століття. Потім марка фактично зникла і була відроджена лише в 70?х роках. Звичайно, старі формули ароматів модернізували

і переназвали, але їх виразна старовинність збереглася: всі вони по-французьки примхливі і ошатні. Флакон — репліка кришталевого
оригіналу в стилі ар-
нуво. З плином часу Будинок E. Coudray змінювався і розвивався: перероблялися рецепти, з'являлися нові лінії, модифікувалися деякі знамениті аромати, формули яких довгі десятиліття дбайливо зберігалися в архівах. Одним з кращих творінь став прекрасний парфумований крем для тіла, який поклав початок банної лінії і її "будуарной" концепції. Парфумерний Будинок E. Coudray вступив у третє тисячоліття, віддаючи шану традиціям компанії і залишаючись таким же привабливим для жінок, яким він був у часи Людовіка XVIII.

Марка Erno Laszlo – селективна косметика і парфюмерія самого високого рівня, створена лікарем-дерматологом Єрно Лацзло (Erno Laszlo). Варто відзначити, що продукцією саме цієї марки користується Ніколь Кідман і Мадонна.

Editions de Parfums Frederic Malle — марка, найбільш повно втілив філософію селективних ароматів. Фредерік Маль — людина, що не має ні найменшого відношення до створення парфумерії, — просто зібрав дев'ять відомих парфумерів і запропонував їм зробити запахи на свій власний розсуд. І все це — виключно з любові до мистецтва, нітрохи не піклуючись про просування динаміці продажів і взагалі прибутковості проекту. В результаті вийшло п'ятнадцять незвичайних запахів, кожен з яких — твір парфумерного мистецтва настільки, що немає сенсу згадувати окремі назви. Будь-який поважаючий себе знавець і любитель парфумерії намагається зібрати біля себе всю колекцію хоча б в пробниках, це як академічне зібрання творів класика для бібліофіла. Ідеальне втілення ідеального проекту — на жаль, у Росії недоступне.

Є селективні бренди, які були зроблені відомими людьми, бажаючими створити собі простір для вільної творчості, самі знамениті з них — марки Сержа Лютанса (Serge Lutens) і Жан-Клод Еллена – найкращий «ніс» Франції. Перший довгий час працював арт-директором і консультантом по іміджу Shiseido, а в 2000 році створив свій власний бренд Serge Lutens. Спеціально для придуманих Лютансом для Shiseido парфумерних образів в Парижі був створений магазин Les Salons du Palais Royal Shiseido, який Лютанс сам декорував. Саме там зараз і продається повний асортимент його чарівною парфумерії, і тільки частина її (14 запахів) входить в експортну лінію. Ту, що продається в Парижі, серед парфумерних фанатів називають „дзвіночки“ (з-за флаконів і круглої кришечки), ту, що у всьому світі, — „гробики“ (з тієї ж причини); і та і інша — предмет для них жаданий. Аромати Лютанса і правда казкові і не схожі ні на що. Сам Лютанс — людина суто французького естетського типу, меланхолік і шанувальник Бодлера — постійно проживає в Марракеші, де у нього схожий на музей будинок і мальовничий сад. Відповідно і вся парфумерія марки східна: але це не оригінальні місцеві традиції, не північний Схід, а Схід західний, пропущений крізь фільтр поважної європейської традиції освоєння східної естетики, тобто ориенталистский. А тому Лютанса віддано обожнюють навіть люди, в принципі не люблять східну парфумерію. Практично кожен його запах — пудровий Clair de Musc, Datura Noir з запахом дурману, медовий Miel de Bois, Daim Blond з запахом замші, деревне Cedre — хіт, і кожен — плоть від плоті великої французької парфумерної традиції. Найкраще враження від ароматів Лютанса описується з допомогою оксюморона — остромодная класика.

На відміну від Лютанса, який придумує парфумерний образ, але не створює сам формули ароматів, Жан-Клод Еллена (Jean-Claude Ellena) — один з найбільш заслужених серед нині живих парфумерів. Парфумер Жан-Клод Еллена може працювати відразу над п'ятьма композиціями. Таких людей у Франції називають «ніс» за унікальне нюх, пам'ять на запахи, вміння розкласти пахощі ноти і скласти з них потрібну мелодію. Їх не більше 80, зазначених даром. Ведучий парфумер Hermes, як колись великий Едмон Рудницька (Edmond Roudniska). Розкіш мати придворного алхіміка може дозволити собі ще тільки Chanel. Жак Польж (Jacques Polge) за життя легенда і міф. Інші всесвітньо відомі компанії запрошують парфумерів з боку, з Givaudan, IFF або Firmenich. У Эллены зразкова біографія парфумера. Ремеслу його навчав батько. У 17 років Жан-Клод включився в роботу. Помітним успіхом і віхою в біографії став First від Van Cleef and Arpels, який він створив під час роботи в Givaudan в 1976 році. Елена любить розповідати, як спочатку використовував до 150 компонентів, а сьогодні тільки 10-20. Для нього важливо не набрати гігантський строкатий букет, а знайти унікальне вишукано-просте рішення. У послужному списку парфумера L'eau Parfume від Bvlgari, від Cartier Declaration і Cologne Bigarade від Frederic Malle. Елена тривалий співпрацював з німецькою компанією Symrise.

Свою власну марку Жан-Клод Еллена назвав дуже концептуально — The Different Company, що звучить як девіз всіх селективов — „Інша компанія“ (або „Особлива компанія“, що концептуальності не збавляє). Елена живе в головному французькому парфумерному центрі — Грассі, його сімейне підприємство — аромати вони роблять разом з дочкою Селін. Ароматів всього п'ять, кожен названий по головному компоненту — Osmanthus, Bois d ' Iris, Rose Poivree, Bergamote, Jasmin de Nuit, кожен виражено перцевий, в кожному величезний відсоток натуральних олій, і кожен справляє сильне враження. Запахи TDC люди збирають так само, як колекцію Frederic Malle. Дизайн упаковки зроблений відомим паризьким дизайнером Тьєррі де Башмакофф — кожна масивна і важка скляна пляшка загорнута в чорну шкіру.

Французький парфум марки Gucci – дивовижне поєднання мистецтва і божественного запаху. Флакони з богемського кришталю прикрашені ручним розписом і виблискуючими кристалами Swarovski. Чудові аромати і вишукані флакони – продукт співпраці двох надзвичайно творчих та динамічних людей, які живуть у французькому місті Канни – художниці Мартіни Мікаллеф і її чоловіка Джеффрі Ньюмана. "Ми з захопленням і любов'ю працюємо над тим, щоб створити сплав Мистецтва і Аромату", – говорить Мартіна Мікаллеф. В основі філософії марки M. Micallef – запропонована парою авангардна ідея: надати ексклюзивної парфумерії гідне "обрамлення" у вигляді унікальних флаконів, розписаних власноруч Мартіною Мікаллеф і прикрашених [кристалами Swarovski][4].

Хотілося б сказати і про італійської марки Givenchy. Всупереч тому, що було сказано вище про італійської парфумерії взагалі, ця марка робить аромати яскраві повнокровні: дуже виразні пачулі, строгий сандал, інтригуючий ладан, густі спеції і тонкий мускус. Можливо, тому що сам Вилорези натренувався на створенні індивідуальних запахів для своїх клієнтів.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner