Кошик
411 відгуків
promo_banner
+380 (98) 662-65-91
Інтернет-магазин JD Kristall - парфумерія, туалетна вода, парфуми
Кошик

Все про Косметику

Все про Косметику

Історія косметики

Основна стаття: Косметика у Стародавньому Римі
Історія косметики як засоби догляду за шкірою, мало вивчена. Римський лікар Цельсій (Celsius) у своїх книгах проявляв активний інтерес до догляду за шкірою і волоссям, Пліній Молодший і римський лікар Діоскорид крім питань хімії, багато місця в своїх роботах приділяли косметичним препаратам, а Клавдій Гален, роботи якого охоплюють багато областей медицини та аптекарської мистецтва, відомий ще й тим, що винайшов «ceratum refrigerans» — дослівно, охолоджуючу мазь або холодний крем, який зараз відомий як «cold cream». Римляни використовували його в якості засобу для видалення декоративної косметики. У науковій літературі тієї епохи простежуються тісні зв'язки між медициною і косметикою.
Стародавні римляни вміли позбуватися зморшок за допомогою в'яжучих сумішей, носили штучні зуби, штучні брови і штучні вії.

Історія декоративної косметики

Тулуз-Лотрек Жінка, яка доглядає за обличчям (1889)
Сучасники, говорячи про історію декоративної косметики (макіяж або мейкап), «приміряють» її до нашого часу, і всі пояснення будуються на сучасному баченні ролі косметики в житті людини. Давньоєгипетські зображення фараонів з підведеними очима сучасної людини говорять про «кокетстве» і виглядають як бажання фараона «сподобатися» своїм підданим. Як ніби фараон був правителем величезних земель, а сучасною моделлю, що позує перед фотокамерами. Насправді — підведення очей була необхідним атрибутом виживання і захисту від злих сил. Підводячи очі, стародавні єгиптяни відганяли злих духів, які, як він исчитали, мають звичай проникати в душу людини через очі. Олійні ароматні конуси, які стародавні єгиптяни носили на голові, також не мали ніякого відношення до косметики або парфумерії. Живучи у вологому і жаркому кліматі, стародавні такий спосіб захищалися від променів палючого сонця і комах.
Жителі Стародавнього Риму добре розбиралися в мистецтві макіяжу. Вони активно використовували kohl (вугілля) в якості фарби для повік, фукус (focus), в основному червоного кольору, — для щік і губ, віск — в якості засобу для видалення волосся, ячмінну муку і масло — для видалення прищів, а пемзу — для відбілювання зубів. Вони також фарбували волосся в чорні або світлі кольори в залежності від віянь моди.
Тому те, що ми зараз звикли бачити у вигляді косметики, тобто в якості засобів для поліпшення зовнішнього вигляду, з'явилося порівняно недавно, трохи більше півтора тисяч років тому. Стародавні греки — любителі і цінителі ароматів і косметики, саме вони відродили давньоєгипетські традиції розмальовувати обличчя, але вже не як щось життєво важливе, а виключно в естетичних цілях. До 4 століття нашої ери греки знімали волосся з тіла, підводили брови, накладали на обличчя тональні креми білого кольору, фарбували губи, чистили зуби, жували жуйку і фарбували волосся в золотисті кольори. Слідом за ними інші народи зайнялися прикрасою зовнішнього вигляду. Зараз ми називаємо цей процес «макіяжем» або «нанесенням декоративної косметики».
В Європі в середньовічний період було модно мати бліді обличчя. Багаті люди, яким не було потреби працювати на відкритому повітрі і піддавати свої обличчя засмазі, підкреслювали свій добробут саме тим, що мали блідий колір обличчя. Іспанські повії, навпаки, фарбували особи в рожевий колір, підкреслюючи тим самим свою відмінність від блідолицих жінок вищого суспільства. У XIII столітті жінки, що належали до королівського роду, користувалися губною помадою рожевого кольору для демонстрації їх належності до вищої влади.
В епоху Італійського Ренесансу у жінок було в моді фарбувати особи свинцевими білилами. Зрозуміло, свинець шкідливий для здоров'я людей, але на відміну від миш'яковистої пудри, він не використовувався в якості отруйної речовини. У той час в Італії була широко відома пудра під назвою «Аква Тоффана» (Aqua Toffana), названа так по імені її засновниці — синьйори Тоффаны. Ця пудра призначалася тільки для жінок з багатих сімей. У контейнері з пудрою перебувало запрошення клієнтці відвідати синьйору Тоффану для отримання інструкцій щодо застосування пудри. Під час візиту жінки, сеньйора Тоффана їй пояснювала, що пудрити щоки слід тільки тоді, коли чоловік знаходиться поруч, і ніяк інакше. В результаті, за сприяння синьйори Тоффаны шістсот чоловіків вирушили в інший світ і стільки ж «нещасних» вдів, продовжували процвітати на грішній землі.
В Англії Єлизаветинської епохи косметика вважалася шкідливою для здоров'я, оскільки побутувала думка, що вона не дозволяє волозі випаровуватися природним способом і перешкоджає нормальному виходу енергії. В період Французької Реставрації XVIII століття червоні рум'яна і помада уособлювали собою пристрасть, шал, а їх володарі вважалися здоровими, життєрадісними людьми. Так було у Франції, однак, багато людей в інших країнах негативно ставилися до надмірного користування косметикою. Нерідко висловлювалися думки, що нафарбовані французи викликають огиду, оскільки їм є що приховувати.
У XIX столітті декоративна косметика поступово стала входити в повсякденний ужиток, то це були вже кошти природних тонів, за допомогою яких особам надавався здоровий рум'яний колір. Але і тоді надмірне використання косметики сприймалося негативно і розглядався як гріховний.
Вікторіанська бліде обличчя залишалося в моді до 20-х років XX століття, аж до того часу, коли почалося масове виробництво і повсюдна торгівля косметичними засобами. У 60-х роках XX століття стався крутий поворот у декоративному оформленні особи: замість білих губ і єгипетського розрізу очей в моду увійшли фантастичні образи, наприклад, намальована на обличчі метелик. Така «прикраса» шанувалося під час заміських прогулянок вищого світського суспільства. Аж до кінця 70-х, початку 80-х років ХХ століття в моді залишалися обличчя з яскраво вираженою підводкою очей самих різних кольорів і відтінків.

Косметика в Росії

Жінкам Давньої Русі так само було властиве почуття краси. Догляду за шкірою і нанесення декоративної косметики вони приділяли велику увагу. Відміну від західних жінок полягала лише в тому, що кожному кольору вони надавали магічного значення. Одні кольори вважалися притягають любов і удачу, інші, навпаки, могли принести нещастя.
В якості рум'ян і помади використовувався сік малини, вишні і буряк. Очі і брови підводили сажею. Особа вибілювали пшеничним борошном. Лушпинням цибулі фарбували волосся в золотистий колір. Щоб стати блондинкою використовували суміш шафрану і ромашки. Про шкіру особи російські жінки дбали дуже трепетно. Використовували молоко, сметану, мед, яєчний жовток, жир тварин, а також огірки, капусту, моркву, буряк. Для відбілювання застосовували сік огірка або відвар петрушки. Настій волошки використовувався при жирній, пористій шкірі. Подорожник, кропива, мати-й-мачуха, корінь лопуха служили для лікування лупи і проти випадіння волосся.
Рецепти догляду за шкірою були ретельно описані. Так, у XII столітті внучка Мономаха Зоя (Євпраксія) написала книгу «Мазі», Трактат Євпраксії-Зої зберігається в бібліотеці Лоренцо Медічі у Флоренції. Отриманий в 1955 році професором Б. Д. Петровим мікрофільм, переведений і знаходиться в Російській державній бібліотеці, де були зібрані відомості не тільки про лікування різних захворювань, але й наведені поради по догляду за волоссям, за тілом, перераховані кошти від запаху з рота і для чищення зубів. У відомому в той час додатку до журналу «Московские ведомости» (видавався з 1756 року) «Економічний магазин», що видавалася в Росії з 1780 року, постійно друкувалися різні рекомендації з догляду за зовнішністю і застосування рослинної косметики.[1]
Промислового випуску косметики в Росії поклала початок заснована в 1843 році в Москві фабрика Альфонса Рі. Вона випускала пудру, мило «Тридас», губну помаду і духи. У 1846 році Рі дозволили друкувати російський герб на своїй продукції. Магазини його торгового дому перебували в Москві, Петербурзі, Харкові, Одеси. Після приходу до влади більшовиків фабрика Рі стала називатися парфумерно-косметична фабрика «Свобода».
У 1864 році в Москві була заснована миловарна лабораторія Генріха Брокара. Справи пішли успішно, і незабаром фабрика стала випускати парфуми і помаду. Брокар був зведений у ранг постачальника двору його імператорської величності. У 1878 році Брокар удостоївся бронзової медалі на Всесвітній виставці в Парижі, а, пізніше, в 1889 році отримав Велику золоту медаль. Після революції фабрику націоналізували і вона продовжила роботу під новою назвою «Нова зоря».
У 1885 році А. М. Остроумов винайшов мило від лупи, яке відразу ж завоювало велику популярність. За милом пішов крем «Метаморфоза». Після революції фабрика Остроумова була об'єднана з фабрикою Бодло і отримала назву «Світанок».

Склад косметики

Косметика — це продукт, що складається зазвичай з безлічі різних компонентів. До складу одного косметичного засобу може входити більше 50 інгредієнтів. Кожен інгредієнт несе певні функції у складі косметики. Один і той же інгредієнт може володіти декількома властивостями. В свою чергу всі інгредієнти поділяються за групами:
Абразивні речовини
Поглиначі (абсорбенти)
Добавки
Антикорозійні речовини
Речовини проти лупи
Протимікробні речовини
Антиоксиданти
Антистатики
Зв'язувальні речовини
Біологічні добавки
Відбілюючі речовини
Рослинні добавки
Буферне речовина
Хелатообразующіе
Барвники
Денатуранти
Речовини для видалення волосся
Речовини, які пом'якшують шкіру
Емульгатори
Стабілізатори емульсій
Пленкоообразующіе
Піноутворюючі
Ароматизатори (віддушки)
Фарби для волосся
Речовини, які утримують вологу
Контрастера
Окислювачі
Пігменти
Консерванти
Різні гази
Відновники
Розчинники
Поверхнево-активні речовини або Пави
Поглиначі УФ-радіації (сонцезахисні фільтри)
Речовини, що регулюють в'язкість
При складанні рецептури косметики враховуються багато аспектів: вона повинна залучати покупців своїм ароматом і консистенцією, бути зручною і простою у використанні, а головне — виконувати своє основне призначення — покращувати зовнішність, надавати свіжість і красу обличчя, тіла, волосся, нігтів і т. д. Щоб виконати всі вимоги, в рецептуру додають безліч речовин, які не мають відношення до її основного призначення — догляду за зовнішнім виглядом. Включення додаткових речовин до складу косметики обумовлено виключно маркетинговими міркуваннями[джерело не вказано 268 днів]. До них відносяться антикорозійні речовини, антистатики, зв'язувальні речовини, контрастера, речовини, що регулюють в'язкість. Додавання емульгаторів, наприклад, обумовлено необхідністю змішати несмешиваемые в природі речовини — жири і масла та воду, в іншому випадку косметика не буде мати товарний вигляд, буде розтікатися і розшаровуватися.
Консерванти також не мають ніякого відношення до догляду за шкірою. Вони служать для того, щоб косметика як можна довше зберігала свій товарний вигляд: не розшаровувалася, не втрачала консистенцію, не змінювала колір і запах. Основне призначення консервантів — запобігання зростання шкідливих мікроорганізмів, які можуть привести до різних захворювань. Якщо до складу косметики входять вода і жир, у таку косметику додають зазвичай два консерванту — для захисту водної частини і для захисту жирової частини косметики. В якості консервантів використовують в основному[джерело не вказано 268 днів] т. н. «парабени».

Міжнародна номенклатура косметичних інгредієнтів

Бурхливий розвиток косметичної промисловості зажадало упорядкувати роботу з інгредієнтами, що входять до складу косметики. Цим зайнялася стара, заснована ще в 1894 році, організація, The Cosmetic, Toiletry, and Fragrance Association (нова назва The Personal Care Products Council (Formerly CTFA)). Саме Cosmetic, Toiletry, and Fragrance Association (CTFA) належить авторство Міжнародною номенклатурою косметичних інгредієнтів. Перший словник інгредієнтів Cosmetic, Toiletry, and Fragrance Association випустили в 1973 році. Він включав всього 5 тис. інгредієнтів. Кожному було присвоєно свій Chemical Abstract Service Registry (CAS) Numbers. У 1994 році було випущено вже п'яте видання словника, який називався International Cosmetic Ingredient Dictionary і містив 6000 інгредієнтів. У 2006 році випущено 11 видання, але вже під назвою Номенклатури International Nomenclature of Cosmetic Ingredient (INCI), в якій містилося понад 13 тис. інгредієнтів. Як бачимо, за 12 років кількість інгредієнтів збільшилася більше ніж у два рази.
У 2010 році було випущено 13-е видання Номенклатури — International Cosmetic Ingredient Dictionary & Handbook, 13th Edition — в яку включено вже 17,5 тисяч інгредієнтів.
У Росії не існує єдиного словника косметичних інгредієнтів. Однак у законодавчих актах згадується INCI і даються такі рекомендації: «На розсуд виготовлювача допускається зазначення списку інгредієнтів у відповідності з міжнародною номенклатурою косметичних інгредієнтів (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients (INCI)) з використанням латинській графічній основи».

Правила маркування косметики

У Статті 11 Проекту Технічного регламенту «Про парфумерно-косметичної продукції та її провадження» чітко прописані правила маркування косметики. На етикетці, упаковці, вкладиші, ярлику або листівці, які додаються до косметики, повинна міститися наступна інформація:
Найменування косметики
Бренд або найменування виробника, його місцезнаходження, назву країни та місця виробництва продукції, якщо останній не є виробником.
Кількість, маса нетто (у г або кг), об'єм (мл, л, см3) на момент пакування, за винятком тих випадках, коли косметика має масу менше 5 г або обсяг менше 5 мл і є безкоштовним зразком (пробником)
Термін придатності: «Придатний (Використовувати) до (місяць, рік)» або «Строк придатності... (місяців, років)». У цьому випадку вказується дата виготовлення.
Умови зберігання
Особливі заходи безпеки та умови застосування і зберігання
Код партії косметики, який присвоюється виробником
Призначення косметики, за винятком тих випадків, коли призначення є очевидним
Керівництво по застосуванню
Список інгредієнтів, який оформляється за наступними правилами:
Список інгредієнтів повинен мати заголовок: «Інгредієнти» або «Склад». Інгредієнти у списку зазначаються у відповідності з рецептурою. При цьому вони розташовуються в порядку зменшення їх масової частки або процентного вмісту в складі косметики. Парфумерну або ароматичну композицію (віддушки) вказують як єдиний інгредієнт з використанням слів «парфумів», «ароматизатор», «ароматична композиція» або «парфумерна композиція» без розкриття її складу. інгредієнти, маса яких становить менше 1 %, можуть бути подані в будь-якому порядку після тих інгредієнтів, маса яких становить більше 1 %. Барвники можуть бути подані в будь-якому порядку після решти інгредієнтів. Барвники, які використовуються в декоративній косметиці або у фарбах для волосся, які мають різні тони, можуть бути перераховані списком, із застосуванням позначень: «може містити» або знака [+/–].
Маркування косметики і необхідна інформація про неї, за винятком списку інгредієнтів, повинна бути зазначена російською мовою. Отже, не допускається оформляти список інгредієнтів на етикетках російською мовою. Виробник також на свій розсуд може використовувати назви інгредієнтів, як це прийнято в Міжнародною номенклатурою косметичних інгредієнтів (INCI), латинською мовою.

Вимоги безпеки

У проекті Федерального закону «Про парфумерно-косметичної продукції та її виробництві» багато уваги приділяється питанням безпеки косметики. Стаття 4. Загальні вимоги: «Парфумерно-косметична продукція, що випускається в обіг на території Російської Федерації, при використанні за призначенням та при використанні, яке можна розумно передбачити протягом терміну придатності, не повинна завдавати шкоди життю і здоров'ю людини».
2. Безпеку парфумерно-косметичної продукції забезпечується сукупністю вимог:
до складу;
до мікробіологічними показниками;
до рівня вмісту токсичних елементів;
до токсикологічної безпеки;
до клінічної безпеки;
до споживчій упаковці;
до інформації для споживачів.
У проекті Закону в Додатку 1 призведе список з більш ніж 400 хімічних речовин, які заборонені в складі косметики. Даний список — це копія додатка до європейської Cosmetics Directive 76/768/EEC
У США контролем над безпекою інгредієнтів, що входять до складу косметики, займаються спеціальні організації. Незалежна організація Cosmetic Ingredient Review (CIR) покликана стежити за тим, щоб токсичні для організму інгредієнти не були включені до складу косметичних засобів. З 1976 року CIR було перевірено близько 2 тисяч інгредієнтів. Перевіркою безпеки ароматичних добавок (ароматизаторів) у складі косметики та парфумерії займається інша організація — International Fragrance Association (IFRA). У Росії немає таких організацій.

Законодавче регулювання

У кожній країні існує контролюючі організації, які займаються питаннями виробництва і продажу косметики. У Європейських Співтовариствах керівним документом є Cosmetics Directive 76/768/EEC, прийнята 27 липня 1976, та численні додатки до неї. У США питаннями косметики займається Food and Drug Administration (FDA). Основний керівний документ — Federal Food, Drug, and Cosmetic Act (FD&C Act)
У Росії сертифікація косметики є однією з найбільш серйозних проблем споживчого ринку. Насамперед, це пов'язано з практично не піддається контролю ввезенням в Росію контрафактної продукції (підробленої косметики). Основним документом, згідно з яким проводиться сертифікація косметики в Росії, є Постанова Держстандарту РФ від 18.06.2002 N 40. «Правила проведення сертифікації продукції парфумерно-косметичної продукції».
В даний час Російська Парфюмерно-косметична Асоціація розробляє проект Федерального закону «Про спеціальний технічний регламент про парфумерно-косметичної продукції».
«Глава 1. Загальні положення
Стаття 1. Сфера застосування
п 3. Парфумерно-косметична продукція підрозділяється на наступні групи однорідної продукції:
засоби для догляду за шкірою;
засоби для догляду за волоссям;
декоративна косметика;
засоби для додання запаху;
засоби для догляду за порожниною рота;
засоби для догляду за інтимними частинами тіла;
засоби, що застосовуються до, під час та після гоління;
засоби для догляду за нігтями.»
Підтвердження відповідності косметики вимогам Федерального закону носить обов'язковий характер і здійснюється в наступних формах: декларування відповідності.
У лютому 2010 року набула чинності Постанова Уряду від обмін сертифікації косметичної продукції.
Керівник Росспоживнагляду Геннадій Онищенко заявив, що скасування урядом обов'язкової сертифікації більшості продуктів і косметики в Росії не повинна призвести до зниження їх якості. Згідно з постановою уряду, виробники, зокрема, продуктів харчування, сировини для їх виробництва, пива, горілки та інших напоїв, і косметики відтепер можуть обмежитися декларацій відповідності замість раніше обов'язковій сертифікації товарів. «Відміна сертифікації відповідності, переведення її в розділ декларування ніякого відношення до нагляду за якістю продукції не має», — сказав головний державний санітарний лікар РФ.

Небезпечні інгредієнти в складі косметики

Шкідливі речовини та домішки в косметиці зустрічаються значно частіше, ніж хотілося б, а деякі з них представляють реальну загрозу для здоров'я. Серед них поганою славою користуються: 1,4-діоксан, нітрозаміни і хімічні речовини, які впливають на ендокринну та гормональну системи.
«Gender benders» (дослівний переклад: «речовина, яка здатна змінити стать»).
У сучасному індустріальному суспільстві в навколишнє середовище викидається велика кількість хімічних сполук, які чинять негативний вплив на здоров'я людини, і зокрема на ендокринну систему і змінюють гормональний фон організму в цілому. Ці речовини одержали назву экоэстрогенов. Вони потрапляють в косметичні засоби та харчові продукти з пластикових упаковок. Экоэстрогены також входять до складу миючих засобів у вигляді поверхнево-активних речовин і антиоксидантів, що використовуються в очищаючих засобах, косметичних препаратах, туалетних приладдя і харчових продуктах. Наприклад, BHA (бутилированный гідроксіанізол, Butylated hydroxytoluene) використовується в якості антиоксиданту. Речовини, що відносяться до групи фталатів: дибутилфталат (dibutyl phthalate), ді-2-этилгексилфталат (di-2-ethylhexyl phthalate), ді-изопропилфталат (di-isopropyl phthalate) і бензилбутилфталат (benzyl butyl phthalate). Небезпека їх полягає в тому, що вони мають особливість накопичуватися в тканинах людського тіла, і з плином часу рівень їх змісту стає все вище і вище, що може позначитися на роботі ендокринної системи.
Діоксан (1,4-діоксан) Dioxane (1,4-Dioxane)
Ця речовина є добре відомим канцерогеном (речовиною, що викликає ракові захворювання). 1,4-діоксан був отриманий випадково, як небажаний побічний продукт при виробництві деяких косметичних інгредієнтів — коли дві молекули оксиду етилену з'єднуються під час побічної хімічної реакції. Перш ніж використовувати інгредієнт в косметиці, це хімічна сполука необхідно ретельно видалити за допомогою випаровування у вакуумі. Оксид етилену (ethylene oxide) також застосовується в косметиці як поверхнево-активна речовина, емульгатор і плівкоутворювач. У складі косметики можна виділити за назвою: PEG, поліетиленгліколь (polyethylene glycol), полиоксиэтилен (polyoxyethylene), а також хімічні речовини з закінченням «-eth» (наприклад, сімейство laureth) або «-oxynol».
Нітрозаміни (Nitrosamines)
Нітрозаміни, інакше звані N-нитрозосоединения, є агресивними канцерогенами, здатними проникати в організм людини через шкіру. Вони не використовуються в якості інгредієнтів для косметичних засобів, як, наприклад, Діоксан. Вони можуть утворюватися випадково під час отримання окремих інгредієнтів, або при взаємодії двох абсолютно безпечних інгредієнтів у складі кінцевого продукту. Навіть хімічні речовини, що виділяються шкірою людини, можуть вступати в реакцію з компонентами, в результаті чого утворюються нітрозаміни. Відомо, що деякі інгредієнти нитрозирующими речовинами, наприклад: нітрит натрію (sodium nitrite), використовуваний в якості інгібітору корозії, деякі фарби для волосся, консерванти, такі як 2-бром-2-нітропропан-1,3-діол (2-bromo-2-nitropropan-1,3-diol) (БНПД або Бронопол — BNPD або Bronopol) і 5-бром-5-нітро-1,3-діоксан (5-bromo-5-nitro-1,3-dioxane) (Бронидокс З Bronidox). Тому відомі виробники косметики не використовують дані інгредієнти в складі косметики.[джерело не вказано 179 днів] Однак зазначені речовини можна зустріти у складі косметики, яка виробляється в Росії.

Хвороби, що викликаються косметикою

Чутлива шкіра Багато жінок вважають, що у них алергія на косметичні засоби, насправді страждають від роздратування, викликаного одним або групою хімічних речовин, що входять до складу косметичних засобів. Дослідження, проведені в ЄС,[12] показали, що 42 % жінок вважають, що у них чутлива шкіра. Якщо шкіра швидко реагує на застосування косметичних засобів, що містять дратівливі компоненти, то можна з впевненість сказати, що це чутлива шкіра. Нерідко такі прояви, як свербіж, червоні плями, а іноді і висипання (кропив'янка), швидко проходять, якщо уражену ділянку помити водою або заспокійливим лосьйоном. Як правило, чутливість шкіри провокують ароматизатори і фарбувальні хімічні речовини, а також консерванти, сонцезахисні фільтри і багато хто інші, як натурального, так і синтетичного походження.
Алергія Алергічна реакція виникає тоді, коли імунна система організму вступає в реакцію з речовиною, яка зазвичай не викликає таких реакцій у інших людей. Симптомами алергії є: свербіж, утворення пухлин на шкірі, висипання. Появи простих алергічних реакцій можна уникнути, якщо припинити користуватися косметичними засобами, що викликають негативний ефект. Визначити такі кошти можна тільки проконсультувавшись у лікаря або в результаті проведення шкірної алергічної проби.
Прищі і вугри з чорними голівками (комедони)
Вугри з чорними голівками виникають тоді, коли волосяні мішечки або сальні залози шкіри виявляються заблокованими жирної сумішшю, що складається з шкірного сала (натуральний шкірний жир) і кератину (грубий волокнистий білок, який покриває шкіру, волосся і нігті). Ця суміш твердне і перетворюється в пробку, яка при зіткненні з повітрям набуває чорний колір. Якщо такі пробки потрапляють бактерії і знаходять здатність розмножуватися, то угри з чорними голівками стають інфікованими і утворюються червоні прищі — акне. Однією з причин виникнення акне є масляні або жирні речовини, які проникають в пори шкіри разом з косметикою і закупорюють їх.

Стандарти натуральної косметики

1 вересня 2009 року Європейські співтовариства за участю BDIH (Germany), BIOFORUM (Belgium), COSMEBIO & ECOCERT (France), ICEA (Italy) and SOIL ASSOCIATION (UK) прийняли стандарт (COSMOS-standard) натуральної косметики та косметики «органік».
До складу натуральної косметики та косметики «органік» повинні входити п'ять видів інгредієнтів: вода, природні мінерали, рослинні інгредієнти, які отримують фізичними і хімічними методами, а також інші групи інгредієнтів.
Виробники косметики, які заявляють про свою продукцію як про натуральної, зобов'язані надавати наступну інформацію: походження та спосіб отримання інгредієнтів, повний склад косметики, умови зберігання, виробництва та вид і якість упаковки, стан навколишнього середовища, різні сертифікати відповідності.
Заборонено включати до складу натуральної та «органік» косметики наноматеріали, використовувати сировину з генетично модифікованих продуктів, радіоактивні речовини. Також заборонено тестувати косметику на тваринах. Однак таке тестування інгредієнтів дозволено, виходячи із законів країни-виробника.
Для віднесення того або іншого інгредієнта до категорії «натуральний» або «органік» використовуються спеціальні формули, де враховується співвідношення: якість сировини, спосіб отримання інгредієнта та інші показники. В результаті кожного інгредієнта присвоюється визначене цифрове значення — бали.
Для того, щоб продукція певного бренду була сертифікована як «органік» або як «натуральна», 95 % всіх використовуваних в складі натуральних інгредієнтів повинні бути вироблені фізичними методами і не менше, ніж 20 % косметики одного бренду повинно мати сертифікати «органік». Виняток становить швидко змивається косметика (rinse-off — наприклад, миючі засоби), лосьйони і пудра. Не менше 10 % такого виду косметики може бути сертифіковане як «органік».
Також в COSMOS-standard докладно описана тара, в якій органічна косметика може зберігатися. Зокрема, заборонено зберігати таку косметику в пластиковій тарі.
Відмітним знаком для натуральної косметики та косметики «органік» є маркування косметики позначеннями: «COSMOS-ORGANIC» або « COSMOS-NATURAL». У назві косметики не допускаються позначення типу «organic shampoo» і т. п. Правильне написання: «Shampoo with organic jojoba oil».
У Росії немає чіткого визначення, що собою являє «натуральна» або «органік» косметика. Відсутнє державне регулювання виробництва і рекламування «натуральної» косметики.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner